מדע התזונה – מגוון הרצאות על תזונה ואורח חיים בריאים

לתזונה שלנו השפעה ניכרת על היום יום – בין אם על כמה אנחנו עייפים במהלך היום, כמה אנחנו יעילים במשימות שלנו, כמה אנחנו מרוכזים או כמה אנחנו סובלים ממצבי רוח משתנים.

לעיתים נדמה כי לאנשים שרוצים להצטיין בעבודתם ובחייהם האישיים אין זמן להתעסק בתזונה נכונה ובריאה לאורך זמן, דבר היכול להביא לנזקים אישיים וארגוניים. למעשה, דו”ח ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) של האו”ם מצא שתזונה לא מתאימה של עובדים גורמת למקומות עבודה ברחבי העולם להפסד של עד 20% בתפוקה הכוללת. תופעה זו מתרחשת הן בעקבות תת תזונה על רקע חסרים תזונתיים והן בעקבות עודף משקל והשמנה על רקע צריכה של מזון לא בריא.

זהר צמח וילסון – מורה ויועץ בשיטת "התזונה האינטגרטיבית" מזמין אתכם לגלות בהרצאותיו את השיטה איתה הוא מטפל כבר למעלה מ20 שנה ולפגוש מגוון גישות פרקטיות שיעשו סדר בעולם התזונתי שלכם ויאפשרו, שיפור בבריאות, שיפור ניכר בתחושת המסוגלות, בריכוז, בתפוקה האישית ויביאו לירידה מרכבת ההרים התזונתית:

  • "בלוז הסוכר" – על בריאות, הרגלים ומצבי רוח
  • "ניקוי גוף, ניקוי רעלים" – שחרור רעלים באמצעות צום
  • "מזון שלם" – כיצד נוצרות תפיסות שגויות לגבי תזונה
  • "ללמוד מהתשוקות שלנו" – איזון, הקשבה ודה קונסטרוקציה של התזונה שלנו
  • "תנועה מהבטן" – חווית למידה של מערכת העיכול עם תובנות מהותיות לחיים

ליצנות רפואית בשירות המשפחה

כלים בליצנות רפואית להתמודדות עם קונפליקטים בהורות.
כל בוקר אנו מתעוררים להתמודדות חדשה עם הילדים שיודעים היטב כיצד להפעיל אותנו ההורים: "לא רוצה.." אבל בא לי…"  למה אני חייב "   "אבל אתה אמרת…". כהורים, אנו מוצאים את עצמנו לעיתים מאבדים שליטה, מוותרים כי נמאס או כועסים כי די כבר! האם יש דרך נוספת לתקשר עם הילדים שלנו? האם יש מפתח שאנחנו לא רואים שיכול למקם את המשוואה של קונפליקט אחרת?

שפת הליצן הרפואי מציעה דרכי תקשורת ייחודיות ומרעננות לתקשורת עם ילדינו. בהרצאה נלמד ונחשף למגוון שיטות של שפה זו. נצפה בסימולציות המאפשרות להתמודד עם מצבי קונפליקט, המאפשרות לייצר חיבור ושיתוף פעולה דרך "מישחוק" המציאות, הכל במטרה לייצר העצמה וחיבור ממקום כן ומאפשר.

"מדינה בהפרעה" – מאת עודד זהר

לא אחת אומרים לי כשאני מרצה על מולטי-טסקינג -"מדינה בהפרעה", ואני שואל:
מה יש יותר מסביב? הפרעות קשב או איבחון שלהן?
ובמיוחד בכבישים, מה יש יותר? משתמשים בטלפון בנסיעה או שיש אכיפה משטרתית מוגברת?

באופנוע שלי יש מתקן לטלפון מעל לוח המכוונים ואני שם אותו שם בשביל ניווט או לפעמים לשיחות נכנסות על ידי המערכת האלחוטית שיש לי בקסדה. השבוע בזמן שרכבתי על האופנוע שלי נשענתי קדימה על מיכל הדלק כדי לשחרר קצת את הגב. באותו הרגע עקפה אותי מכונית והנהג, שחשב כנראה שאני מסתכל מקרוב על מסך הטלפון שלי, סימן באצבע בכעס "נו-נו-נו" שכזה ועקף אותי. אמנם אני לא טלית שכולה תכלת, אבל דווקא כשהייתי בסדר לא היה לי איך או למי להסביר.

בתור אופנוען אני מסתכל על כל המכוניות קצת מלמעלה והתרגלתי כבר לכלי רכב שמזגזגים על הנתיב, אז אני לוקח מרחק וכמעט בכל פעם שאני מציץ לראות את הנהג או הנהגת אני רואה שהם מתעסקים בטלפון. באמת תופעה.

שימוש בטלפון בזמן נהיגה הוא דוגמא קלאסית למצב של מולטי-טסקינג, ותופעת הלוואי הראשונה של מצבי מולטי-טסקינג היא סיכוי גבוה לטעויות. בזמן נהיגה טעות יכולה לבוא לידי ביטוי בפספוס של תמרורים או רמזורים, בנסיעה לכיוון לא מתוכנן או חס וחלילה גם בתאונה.

הסבירות למעורבות בתאונת דרכים בזמן שימוש בטלפון, אם לשיחה בדיבורית או באוזניות, או רחמנא ליצלן לשליחת הודעה הוא פי עשרה מהממוצע! זהו שיקלול של סך כל הסיכונים, כך ששליחת מיסרונים היא כמובן מסוכנת יותר משיחה בדיבורית. ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב דורון ידיד, קבע ב-2018 נחרצות כי הטלפון הוא הגורם מספר אחת לתאונות במדינת ישראל. גם ניצב ירון בארי, קודמו בתפקיד, אמר בהופעתו בפני ועדת הכלכלה של הכנסת: "כולנו חוטאים בנסיעה בהיסח הדעת, כולנו בתוך הטלפונים… אנשים שעסוקים בטלפון חכם — הטלפון החכם הזה הורג אותם. אנחנו רואים הרוגים בתאונות עם הטלפון בידיים, אנחנו רואים בחקירות שהם התעסקו בטלפון הסלולרי".

השבוע התפרסם ב-Ynet כי בתוך שלוש שנים הכפילה המשטרה את מספר הדו"חות על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה. ב-2015 חולקו 61,751 דו"חות כאלה, וב־2018 כבר הוכפל המספר ל-124,882. ב-2019 נרשמה עלייה נוספת ובחמשת החודשים הראשונים של השנה חילקה המשטרה 69,941 דו"חות – קצב שנתי של 160 אלף דו"חות, שהם 438 דו"חות בממוצע ליום (!) .אגב, תכפילו את זה ב-1000 ₪ לקנס ותראו כמה נכנס לקופת המדינה.

ואולי אנחנו לא יוצאי דופן? אז הנה, דו"ח של ESRA (E-survey of Road Users' Attitudes) מ-2016 השווה בין ישראלים לממוצע באירופה. הנסקרים נשאלו על הרגלי המולטי-טסקינג שלהם בנהיגה בשנה החולפת;

  • אם קראו מיסרון או מייל בזמן הנהיגה – 
    53,7% בישראל לעומת 36.4% באירופה
  • אם שלחו מיסרון או מייל בזמן הנהיגה – 44.1% בישראל לעומת 27.2% באירופה
  • אם שוחחו בטלפון בזמן הנהיגה עם דיבורית – 82.9% בישראל לעומת 51.1% באירופה

אז נכון, כולם חוטאים בשימוש בטלפון במהלך נהיגה, וגם לי מעירים לפעמים שהראש שלי קבור בתוך המסך, והאירוניה היא שכולם מכירים בתופעה אבל נראה שזה לא משפיע על אנשים מספיק כדי לצמצם אותה. דבר אחד ניכר, היא חזקה יותר אצלנו מאשר במקומות אחרים, אולי בגלל אורח החיים המהיר והבלתי צפוי והסביבה רבת השינויים וחוסר הוודאות שמקיפה אותנו. מה שבטוח הוא שלצד ההתמכרות שלנו למסכים צפים גם חוסר בתקשורת בונה וכנה, חיפוש ריגושים מתמיד וקושי בדחיית סיפוקים מיידיים.

אז מה אתם אומרים?
איך יוצאים מהלופ הזה?

Privacy Policy

Web Site Terms and Conditions of Use

1. Terms

By accessing this web site, you are agreeing to be bound by these web site Terms and Conditions of Use, applicable laws and regulations and their compliance. If you disagree with any of the stated terms and conditions, you are prohibited from using or accessing this site. The materials contained in this site are secured by relevant copyright and trade mark law.

2. Use License

  1. Permission is allowed to temporarily download one duplicate of the materials (data or programming) on Zohar EXP's site for individual and non-business use only. This is the just a permit of license and not an exchange of title, and under this permit you may not:
    1. modify or copy the materials;
    2. use the materials for any commercial use , or for any public presentation (business or non-business);
    3. attempt to decompile or rebuild any product or material contained on Zohar EXP's site;
    4. remove any copyright or other restrictive documentations from the materials; or
    5. transfer the materials to someone else or even "mirror" the materials on other server.
  2. This permit might consequently be terminated if you disregard any of these confinements and may be ended by Zohar EXP whenever deemed. After permit termination or when your viewing permit is terminated, you must destroy any downloaded materials in your ownership whether in electronic or printed form.

3. Disclaimer

  1. The materials on Zohar EXP's site are given "as is". Zohar EXP makes no guarantees, communicated or suggested, and thus renounces and nullifies every single other warranties, including without impediment, inferred guarantees or states of merchantability, fitness for a specific reason, or non-encroachment of licensed property or other infringement of rights. Further, Zohar EXP does not warrant or make any representations concerning the precision, likely results, or unwavering quality of the utilization of the materials on its Internet site or generally identifying with such materials or on any destinations connected to this website.

4. Constraints

In no occasion should Zohar EXP or its suppliers subject for any harms (counting, without constraint, harms for loss of information or benefit, or because of business interference,) emerging out of the utilization or powerlessness to utilize the materials on Zohar EXP's Internet webpage, regardless of the possibility that Zohar EXP or a Zohar EXP approved agent has been told orally or in written of the likelihood of such harm. Since a few purviews don't permit constraints on inferred guarantees, or impediments of obligation for weighty or coincidental harms, these confinements may not make a difference to you.

5. Amendments and Errata

The materials showing up on Zohar EXP's site could incorporate typographical, or photographic mistakes. Zohar EXP does not warrant that any of the materials on its site are exact, finished, or current. Zohar EXP may roll out improvements to the materials contained on its site whenever without notification. Zohar EXP does not, then again, make any dedication to update the materials.

6. Links

Zohar EXP has not checked on the majority of the websites or links connected to its website and is not in charge of the substance of any such connected webpage. The incorporation of any connection does not infer support by Zohar EXP of the site. Utilization of any such connected site is at the user's own risk.

7. Site Terms of Use Modifications

Zohar EXP may update these terms of utilization for its website whenever without notification. By utilizing this site you are consenting to be bound by the then current form of these Terms and Conditions of Use.

8. Governing Law

Any case identifying with Zohar EXP's site should be administered by the laws of the country of Israel Zohar EXP State without respect to its contention of law provisions.

General Terms and Conditions applicable to Use of a Web Site.

Privacy Policy

Your privacy is critical to us. Likewise, we have built up this Policy with the end goal you should see how we gather, utilize, impart and reveal and make utilization of individual data. The following blueprints our privacy policy.

  • Before or at the time of collecting personal information, we will identify the purposes for which information is being collected.
  • We will gather and utilization of individual data singularly with the target of satisfying those reasons indicated by us and for other good purposes, unless we get the assent of the individual concerned or as required by law.
  • We will just hold individual data the length of essential for the satisfaction of those reasons.
  • We will gather individual data by legal and reasonable means and, where fitting, with the information or assent of the individual concerned.
  • Personal information ought to be important to the reasons for which it is to be utilized, and, to the degree essential for those reasons, ought to be exact, finished, and updated.
  • We will protect individual data by security shields against misfortune or burglary, and also unapproved access, divulgence, duplicating, use or alteration.
  • We will promptly provide customers with access to our policies and procedures for the administration of individual data.

We are focused on leading our business as per these standards with a specific end goal to guarantee that the privacy of individual data is secure and maintained.

 

עשרה כללים לסדנה חווייתית מוצלחת באירגון – עודד זהר

אחרי כ-20 שנה בעולם ההדרכה החווייתית ו-15 שנה כבעלים של חברה שמפתחת סדנאות חווייתיות בארגונים, חשבתי לחלוק איתכם עשרה כללים שנוגעים לתהליך שחל מרגע הזמנת סדנה עבור קבוצה ועד לסיומה המוצלח, ורלוונטיים גם למנחי סדנה וגם לאלו שמזמינים אותה.

סדנה חווייתית טובה, נניח של חצי יום או יום, היא אמנם אירוע חד פעמי, אבל עם תכנון והנחיה טובים, עשויה להשפיע לטובה על המשתתפים בה לאורך זמן, הן ברמה האישית והן הקבוצתית, ובמקרים מסוימים תשפיע גם על מעגלים רחבים יותר כמו קבוצות אחרות, הארגון כולו, וגם על לקוחות ושלל הממשקים שהקבוצה המשתתפת עובדת איתם.

"נסיון נכתב בדם", כמו שאומרים, וכל כלל ופרט ברשימה נובע מאירועי הדרכה שעשינו עם לקוח, לרוב כמו שצריך, ולפעמים גם לא. חשוב להבין שכל אירוע הדרכה הוא גם הזדמנות ללמידה והתפתחות עבורכם:

1.הגדירו את מטרת הסדנה
לשם מה התכנסנו? נסחו מטרה שאפשר להשיג, אבל אל תסתפקו רק ב"כיף".

2. בררו על הקבוצה
מה עבר עליהם? למה דווקא הנושא הזה ולמה עכשיו? מה מספר המשתתפים? מה חתך הגילאים? אילו תפקידים הם ממלאים? מי המשתתפים הבולטים? מה האוירה והלכי רוח?

3. התאימו את החוויה למשתתפים ולמטרה
האם החוויה שבחרתם מתאימה למטרה שהוגדרה? האם היא יכולה להציף את הדברים הרלבנטיים? האם היא מתאימה למשתתפים? לזמן? לתנאי המקום?

4. סגרו את הפרטים הטכניים
ודאו מה הזמן הכולל לפעילות, זמני ההפסקות, תנאי המרחב והכיבוד. כיבוד תמיד כדאי להשאיר מחוץ למרחב ההדרכה. תאמו מראש איסוף של המכשירים הניידים או השתקה שלהם. צמצמו מראש את הסחות הדעת למינימום.

5. ודאו שבפעילות משתתף מנהל הקבוצה או אדם בעל סמכות
מנהלים או מפקדים אשר משתתפים בסדנה הם הדוגמה האישית הטובה ביותר למשתתפים. כדאי לדבר איתם מראש ולהכין אותם לבאות, לגייס אותם לצרכי ההדרכה ולהתייחס אליהם כאל "בעלי הבית" האמיתיים.

6. חתמו על הסכם עבודה
למען השם, עבדו מסודר. הזמנת עבודה או הסכם אשר כוללים את פרטי ההזמנה, את גובה התשלום ואת מועדו, יכולים לחסוך לשני הצדדים אי הבנות ועבודה כפולה לאחר הפעילות.

7. הבדילו בין חלקי הסדנה השונים
סדנה חווייתית עשויה להכיל פרקים שונים: ידע, חוויה, שיקוף ועיבוד לסביבת העבודה. דאגו להתאים מראש את המינון הנכון לכל חלק והשאירו גמישות לשנות במהלך הסדנה.

8. נהלו שיקוף
פרק השיקוף יכול להיות במהלך החוויה או אחריה, קצר או ארוך. עיקרו הוא השאלה "מה קרה כאן?". בלי שיקוף החוויה עלולה להשאר תלויה באויר או אפילו לא רלבנטית.

9. נהלו עיבוד
ברוב הסדנאות באירגונים זהו בעצם החלק החשוב ביותר, כאן מתמלאת המטרה. חברו את התובנות ואת עיקרי השיקוף לסביבת העבודה והחיים של המשתתפים. בדרך כלל מוטב לעשות את העיבוד כפרק נפרד, רשמי ואחרון בסדנה. אל תסמכו על המשתתפים לעשות את החיבור וליישם אותו בעצמם, הנחו אותם.

10. דאגו להמשך הדרך
סדנאות חד פעמיות, אפילו אם היה בהן תהליך של עיבוד, עלולות להשאיר טעם חיובי של חוויה אבל לא תמיד יותר מזה. לשם כך בחנו האם אפשר לקיים פגישת המשך עם הקבוצה לאחר פרק זמן, עם המנחה או בלעדיו. כך תוכלו להשאיר לקבוצה משימות עליהן אפשר יהיה לדבר במפגש השני. השאירו למשתתפים מודלים, עזרים ומאמרים כדי שיקל עליהם ללמוד עוד ולהעמיק וליישם את מה שעלה בסדנה.

מה אתם חושבים?
הייתם משנים משהו?
מה הייתם מוסיפים?

צרו איתנו קשר אם תרצו לראות את סל הסדנאות והפעילויות שפיתחנו ב"זהר חוויות למידה" לאורך השנים.

נשים, גברים – ומשא ומתן – דיאלוג שיתופי

האם שאלת את עצמך פעם:

  • איך אוכל לשפר את יכולות המשא ומתן שלי?
  • איך משפיעות התפיסות המגדריות על הדרך שבה אני מנהל/ת מו"מ?
  • האם אנחנו מודעים לחסמים התרבותיים שלעתים פוגעים ביכולותינו?
  • האם ההתנהלות שלי במו"מ מושפעת מכך שהצד השני הוא גבר או אישה?
  • במה גברים טובים יותר במו"מ ? ובמה נשים בולטות?

 

הסדנה נשים, גברים ומשא ומתן  עוסקת בהשפעת הסטריאוטיפים המגדריים על יכולות המשא ומתן של נשים וגברים ומציעה דרכים להתמודד איתם. המשתתפים יגלו מהו סגנון המשא ומתן המאפיין אותם, יאתרו את נקודות הכוח והחולשה שלהם ויקבלו כלים לשיפור משמעותי של כישורי המשא ומתן. הסדנה משלבת מידע מחקרי עדכני על התנהלות גברים ונשים במו"מ. המסרים מלווים בהדגמה חיה של מו"מ בתחומי החיים השונים על ידי שחקן מקצועי. בנוסף, המשתתפים יתנסו בסימולציות במצבים שונים של מו"מ

הסדנה מועברת במשותף על ידי שני מגשרים ותיקים בעלי ניסיון רב בניהול מו"מ

מבט לאופק – סדנת צילום חזון וערכים


כל אדם או ארגון פועלים לאורם של ערכים המצעידים אותם קדימה ומתווים את השקפת 
עולמם.

במהלך הסדנה מתוודעים המשתתפים לערכי הארגון ולערכים שלהם עצמם במטרה להאיר את חוזקות הארגון וחוזקות המובילים אותו, מנהלים ועובדים. בחלקה הראשון של הסדנה מעמיקים המשתתפים בערכי הארגון ויוצאים לצלם את הערכים המצויים בארגז הכלים הארגוני\ אישי. בחלקה השני (בסדנאות חצי יום) מגבשים חזון אישי אותו הם שואפים להגשים בהשראת הערכים המצויים באותו "ארגז כלים".
יצירת חזון מושתתת על היכולת לדמיין תמונת מציאות כאילו הייתה קיימת בהווה. במהלך הסדנה, המצלמה מהווה כלי "לציור" החזון ומאפשרת למשתתפים להשתמש ב"חומרים יומיומיים" הסובבים אותם בכדי ליצור את החזון ולפתוח חלון אל העתיד.

 

פרקים מרכזיים בסדנה

  • הכרות וחיבור לערכים המובילים אותי או את הקבוצה – דיון על משמעות ערכים אלה כפי שבאים לידי ביטוי אצל הפרט, הקבוצה והארגון.
  • אמצעי מבע בצילום – בכדי להפיח חיים ורוח בחזון מתוודעים לכמה אמצעי מבע המסייעים בבניית הצילום: בניית הקומפוזיציה, בחירה של אובייקטים, צילום מזוויות שונות, שימוש בסמלים, צבע וצורה, אור וצל, פורטקטים ומחוות.
  • משימות צילום לפי ערכים נבחרים – המשתתפים בוחרים משימת צילום העוסקת בערכים נבחרים תוך שימוש באמצעי המבע השונים. הערכים יבחרו מראש בכל סדנה מתוך ערכי הארגון/יחידה או שיקבעו ע"י המשתתפים

לדוגמה – "אחריות אישית"

"חירות פירושה אחריות, משום כך יראים מפניה מרבית בני האדם" – ג'ורג' ברנרד שואו
"מחיר הגדולה הוא אחריות" – וינסטון צ'רצ'יל

נקודות למחשבה וצילום

  • על מי או על מה אני אחראי?
  • באיזה אופן תחום האחריות שלי משפיע על הסביבה או תורם לה?
  • צלמו "אחריות" כפי שהיא נתפסת בעינכם
    בהתאם לכך ישולבו שאלות רלוונטיות לעיבוד וגיבוש תובנות אישיות וארגוניות

העלאת התמונות למחשב, התבוננות תוך דיון ושיתוף בנושאים הבאים

  • אילו ערכים באו לידי ביטוי בצילומים שלי?
  • כיצד הערכים שבחרתי מניעים או מעכבים אותי ביצירת החזון?
  • האם למדתי דבר מה חדש על עצמי/על הארגון/על האנשים העובדים לצידי?