חוכמה יוגית – סדנה לרוחניות בעבודה וביום יום
ריבוי האפשרויות והמשימות העומדות בפנינו, משאבים מוגבלים מול מטרות כבירות, השינויים התכופים תוך כדי ההתקדמות, כל אלו אתגרים מולם אנו ניצבים בחיינו המקצועיים והפרטיים.
מציאות זו, הכרוכה בעומס מחשבתי ורגשי, מביאה אותנו לרוב לידי לחץ ושחיקה, חוסר שקט פנימי וקושי להתמקד בדברים החשובים לנו.

היוגה הנה שיטה המותאמת לחיי היום יום והמסייעת לשחרר את ההכרה מאותו עומס, או כלשון היוגים, "להשקיט את תנודות התודעה". התרגול של היוגה מעניק למתרגל כח פנימי, יציבות ושקט, המורגשים כבר בהתנסות הראשונה, והמביאים לאורך זמן לידי בריאות גופנית, יציבות רגשית ובהירות מחשבתית.

סדנת "חכמה יוגית" מעניקה למשתתף פרספקטיבה על הבעיות והקשיים השוטפים, ומציעה דרכים שונות להתמודדות עם מצבים באיזון, שלווה והרמוניה. החלק החווייתי של הסדנה כולל תרגול מעשי של מגוון "אסאנות" – תנוחות יוגיות, בעמידה, בישיבה ובשכיבה, לבד ובזוג, המלווות בנשימה מודעת. התרגול עצמו מציף אצל כל משתתף את החשיפה אל מצב התודעה שלו, את הצורך בנטרול השיפוט העצמי ואת ההבנה את הקשר בין גוף לנפש. בחלקה השני של הסדנה, לאחר התרגול, נערך דיון היוצא מתוך החוויה היוגית אל ההשלכות של "תזזיתיות התודעה" ביום יום של המשתתפים.

הדיון מנסה לתת כלים לזיהוי ואבחון מצבים אלו ומציג שיטות וטכניקות שונות, גם מעבר ליוגה, שמטרתן לסיע לאדם להיות "נוכח" במעשיו וממוקד, להקטין את אותה תזזית, להשיג ויסות רגשי, ובעצם להיות יותר שלם ויותר יעיל.

סדנת "חכמה יוגית" יוצרת חיבור בין רבדים פסיכולוגיים ופילוסופיים עמוקים לבין ההתנהלות היום יומית על פני השטח. היותו של המנחה בקיא ברזי הטכניקה היוגית, לצד גישתו ההוליסטית ונסיונו כמטפל, הם הנותנים לסדנה את ייחודה.

הכנה אישית למשתתפים – בגדי ספורט (טייטס, מכנסיים קצרים, גופיה וכו'). נוחות בלבוש מאפשרת תרגול נוח. יש לבוא בקיבה ריקה. האוכל יותרטעים אח"כ.
התרגול אינו דורש כל נסיון קודם או כושר גופני.
שאלו על סדנת אורח חיים בריא ותזונה נכונה בהנחיית אוהד רייס.

אפשרויות סדנה

סדנת העשרה באורך 2-4 שעות

עד 25 משתתפים או עד 45 משתתפים בתוספת מדריך עוזר (עד 3 שעות).

המלצה

דורית שלום - עיריית אשקלון
"הסדנה, כולל החלק הניתוחי – מרתקת. התובנות מעניינות, וברגע שאדם לוקח לתשומת לבו אפילו תובנה אחת ומיישמה לחיים – המציאות שלו משתנה, דבר המשפיע כמובן על הארגון. אוהד אדם מרתק, המצליח לרדת לעומקם של דברים, לתובנות אישיות אצל כל משתתף, לשתף בידע הנרחב שלו ולהעשיר מאד את המשתתפים. אני אישית ממליצה בחום על סדנאות עמו".

אודות המנחה

אוהד רייס

מורה מוסמך ליוגה בשיטת איינגאר. הוסמך להוראה ע"י ב.ק.ס איינגאר במוסד האם בפונה, הודו, בשנת 1999. בנוסף, אוהד הוא הומאופת קלאסי (RCHom) מוסמך ויועץ לתזונה. אוהד מתרגל ויפסנה, חובב בישול טבעוני וטיולי אופניים עם ילדיו.