סדנת זן ג'אגלינג – אתגרים בריבוי משימות

אנו חיים בעידן של מולטי-טסקינג. כל אחד ואחת מאתנו נדרש לטפל במקביל בכל-כך הרבה דברים! אם זה בבית, בעבודה, בלימודים, בכביש או במסיבה, תשומת הלב שלנו מוצפת כל הזמן בגירויים שונים ומגוונים המגיעים הן מהסובב אותנו והן מראשנו חסר המנוח.

עבור אנשים פרקטיים, האפשרות פשוט לעשות פחות איננה אופציה בדרך-כלל, ולכן, תחת הלחץ המתמשך, אנו מתפתים לנסות לטפל בכמה דברים באותה סיטואציה, ואז טועים ומתבלבלים, מאבדים זמן יקר, מתקשים לשנות הרגלים ישנים, נעשים מתוחים ועצבניים, ובהדרגה פוגעים בשלוות הנפש, בבריאות ובמערכות היחסים שלנו.

מחקרים פסיכולוגיים ונתונים סטטיסטיים מרחבי העולם מראים בעקביות שמה שאנשים חושבים על מולטי-טסקינג באופן כללי, ועל כישורי המולטי-טסקינג של עצמם, רצוף לרוב במיתוסים וטעויות קשות. עודד זהר לומד את הנושא הבין-תחומי הזה כבר למעלה מעשור, דרך הפסיכולוגיה הקוגניטיבית ומדעי המוח, הפילוסופיה של היוגה והפרקטיקה של ה"זן בודהיזם" והחסידות היהודית. את כל אלו הוא מלמד ומתרגל באמצעות שיטה חווייתית, ברורה ופשוטה – אמנות הג'אגלינג.

נדמה כאילו אמנות הג'אגלינג היוותה תמיד מטאפורה למולטי-טסקינג. למעשה, לג'אגלינג בכדורים ולג'אגלינג במשימות או מחשבות יש הרבה מן המשותף, והם מעסיקים מנגנונים דומים במוחנו. מתוך כך, הופכת אמנות הג'אגלינג לכלי הדרכתי רב עוצמה שאיננו רק מסביר מהו מולטי-טסקינג אלא גם מצביע על פרספקטיבה רעננה וכלים פרקטיים להתנהלות היומיומית – במיומנויות ניהול וניהול עצמי, תהליכי למידה והתפתחות אישית, תקשורת בינאישית ועבודת צוות.

במהלך הסדנה, לומדים המשתתפים ללהטט בשלושה כדורים ואח"כ מתנסים בתרגילים בזוגות ובקבוצות. תוך כדי תהליך הלמידה והתרגול עולות 7 תובנות הקשורות באספקטים שונים של התנהלות בריבוי משימות: ראיה תהליכית, דיוק, למידה מטעויות, התייעלות, ניהול זמן, מעגלי שליטה והשפעה, הערכה ומשוב, דינאמיקה קבוצתית ועוד. בכל תובנה מתפתחים דיון ועיבוד על השלכותיה בסביבת העבודה של המשתתפים.

תובנות "זן ג'אגלינג"
  • הזריקה חשובה מן התפיסה
  • מי שלא צועד לא מועד
  • ההקשבה מאירת עיניים
  • צא מאזור הנוחות
  • שים לב לתשומת הלב
  • תרגל תרגל תרגל
  • אהוב ללא תנאי

התועלת בסדנת "זן ג'אגלינג – אתגרים בריבוי משימות" משולשת – היא רלבנטית ומותאמת לתכנים ותהליכים אקטואליים בארגון, היא מטמיעה תובנות באופן יעיל ומעשי, וכמובן, מהווה חוויה אישית וקבוצתית. השילוב בין נסיונו העשיר של המנחה בכלים השונים אותם הוא מלמד ובין חווית הלמידה הפעילה הופך את הסדנה למהנה ומעמיקה כאחד. למעלה מ-30,000 איש כבר התנסו בהרצאות הפעילות ובסדנאות "זן ג'אגלינג". הצטרפו גם אתם ושנו את הדרך שבה אתם עושים מולטיטסקינג!

 "אתגרים בריבוי משימות" מוצעת גם כסדנת עומק. הסדנה  מחולקת לשבעה פרקים המלווים במודל בן שבע תובנות, המחולק למשתתפים בסיום הסדנה.

הנושאים המתורגלים ומוצפים לשיח:
1. פרו-אקטיביות בסביבת מולטי-טסקינג
2. ויסות רגשי ופיתוח השקפה מאוזנת על המציאות העצמית.
3. משוב בונה ופתיחות.
4. ניהול שינויים בסביבה עמוסה.
5. ניהול תשומת לב והסחות דעת (כולל מודל "פיקח-חכם".
6. התמדה וראיה לטווח הבינוני והרחוק
7. בנית אמון בסביבת מולטי-טסקינג.

אנו מציעים ללקוחותינו מגוון תוספות נלוות אותן ניתן להזמין דרכנו –
 – כדורי ג'אגלינג בעבודת יד, עם או בלי לוגו החברה 
– "זן ג'אגלינג – שבע תובנות על מולטי טסקינג ותשומת לב" – ספר מאת עודד זהר. לפרטים על הספר לחצו כאן

אפשרויות סדנה

סדנת העשרה באורך 2-4 שעות

הבינו מהו מולטי-טסקינג, לימדו לג'גל ב-3 כדורים. עד 25 משתתפים או עד 45 משתתפים בתוספת מדריך עוזר (עד 3 שעות).

סדנת עומק באורך 5-8 שעות

שבע התובנות של "זן ג'אגלינג". כולל עיבוד ושיקוף מעשי לסביבת העבודה - עד 25 משתתפים.

סמינר

שבע התובנות של "זן ג'אגלינג", תירגול מתקדם באמנות הג'אגלינג ובכלים נוספים, עיבוד ושיקוף לסביב העבודה והחיים הפרטיים.

הרצאה פעילה

שעה-שעה ומחצה, בעזרת הדגמות מהקהל, ללא הגבלת משתתפים.

קורס ב - 6 מפגשים

קורס שנועד לטפח אצל המשתתפים מיומנויות להתמודדות עם עומס וריבוי משימות. בין הנושאים שעולים במפגשים: פרו-אקטביות, ויסות רגשי, שינוי הרגלים, ניהול סביבת עבודה, מיינדפולנס, ריכוז ותקשורת בין-אישית בסביבת מולטי-טסקינג.

המלצות

  • שרון גרבר - מנהלת משאבי אנוש
    "שמחה להמליץ על עודד, מנחה סדנאות, שהעביר בשני מפגשים סדנא חוויתית עם כלים של ג'אגלינג ואקרובטיקה, חיפשנו סדנא חוויתית שתתמוך בשינוי ארגוני בצוותי עבודה בפיתוח. הופתענו כמה הצלחנו להשיג ב- 8 שעות, ההנחיה המצויינת והרגישה של עודד בפירוש יצרה אינטרקציות קצת אחרת בין האנשים. עודד הניע אנשים ממקום אישי וקבוצתי ואף הועברו מסרים ארגוניים. הוא מעביר את הדברים ממקום של סמכות אך עם חיוך,ידע להתאים את עצמו לקבוצה, הצליח להניע אנשים שמורים שנפתחו בדינאמיקה, הצליח להזיז אנשים מאזורי נוחות, עובדים מאוד נהנו והחברה הרויחה. בקיצור- הצלחה".
  • נואל בר-זאב - משאבי אנוש
    "עודד הוא פנומן בעולם הסדנאות – מצליח לשלב בין עולם הג'אגלינג לעולם התוכן של כל אדם באשר הוא… דרך הג'אגלינג, המשתתפים נחשפים לקשת של תובנות המעצימות ומעשירות את חוויתם מהסדנא. מומלץ בחום".
  • רינת פרידמן-נגלשטיין – פיתוח משאבי אנוש
    "משתתפי הסדנאות מדרגים ניהוליים שונים, מראשי צוותים ועד מנהלי תחומים, נהנו מהפעילות החוויתית והפיקו מהסדנא תובנות הנוגעות לניהול משימות ועובדים. הסדנה עזרה לנו בעיקר כאירוע פתיחה לקורסים ניהוליים והיוותה מצד אחד חווייה כיפית ומגבשת ומצד שני היתה קשורה בתכני הקורסים. ההנחיה והתרגילים הועברו בצורה קולחת ומעניינת".
  • עדי בן יוסף -מנהלת משאבי אנוש של אתר התרכיבים בפיברו ישראל
    ״עודד העביר סדנא בת 2 מפגשים למחלקת האיכות שלנו בנושא ריבוי משימות. הסדנאות ענו על המטרות שהוגדרו, עודד מעביר את הסדנא בצורה סופר מעניינת ומרתקת, רוב הזמן אפילו בלי מצגת. הסדנא היתה דינמית, הצוות שיתף פעולה ונפתח בזכות ההנחייה של עודד. מומלץ!״

אודות המנחים

עודד זהר

יועץ אירגוני, מומחה ללמידה חווייתית, בעלים של "זהר - חוויות למידה" ומחבר הספר "זן ג'אגלינג – שבע תובנות על מולטי-טסקינג ותשומת לב". עודד הוא בוגר אוניברסיטת תל-אביב בניהול ותקשורת ולאורך השנים למד גם ייעוץ אירגוני במכון אדלר, הוראת יוגה בשיטתו של ב.ק.ס. איינגאר, אימון לחדשנות (מוכר ה-ICF), פסיכולוגיה קוגניטיבית ועוד. בתור אומן קרקס פעיל בעבר ומתרגל פעיל בימים אלו, עודד מביא את הזוית האישית שלו למולטיטסקינג כפי שהיא באה לידי ביטוי באמנויות הג'אגלינג וממשיג אותה בשפה פסיכולוגית פשוטה, קולחת וישימה.
גלעד חזרתי זהר

מורה, מנחה, ג'אגלר מיומן. מלמד סטודנטים ותלמידי תיכון פיזיקה בדרכים יצירתיות. מנחה סדנאות ב"זהר חוויות למידה" מאז 2007.נשוי ואב לשניים, לא מפספס אף הזדמנות לטיול רגלי הגון.