סדנת על הבמה – מיומנויות עמידה מול קהל

"כל העולם במהוכל הגברים והנשים רק שחקנים" – וויליאם שייקספיר

בין אם אתם מנהלים חברה גדולה, מפקדים על צוות קטן או מעוניינים להעביר רעיון, סביר להניח שבשלב מסוים תמצאו את עצמכם במצב בו אתם עומדים ומדברים מול קהל. עבור חלקנו נראה הדבר טבעי ונוח, ואולם לרוב המוחלט של האנשים הרעיון מעורר כל כך הרבה פחד עד כי מחקרים שהתקיימו באוניברסיטאות בארה"ב בנושא עמידה מול קהל מצאו שלמעלה מחצי המשתתפים העידו כי הם חוששים יותר לדבר מול קהל מאשר מפגישה עתידית עם מלאך המוות.
הפחד מעמידה מול קהל מעורר אצל חלקנו חששות שחוסמים את היכולת שלנו להתמודד עם מצבים כאלו, גם אם השקענו מאמצים רבים בהכנה ולמידה לקראת המאורע. החיים מלמדים אותנו שכמה שלא נתכונן מראש תמיד ניתקל בהפתעות שלא ציפינו להן ולא יכולנו להתכונן אליהן – מצגת שלא עובדת, טקסט שנשכח, קהל לא מרוכז ועוד. לרוב, דווקא ברגעים אלו, בהם היינו רוצים להיות בשיא הריכוז והחדות, אנחנו מאבדים בטחון, עסוקים במבוכה שאופפת אותנו ולא מסוגלים להסתגל להפתעה ולשינוי שנפלו עלינו, להשתמש בהם ואולי אפילו לצאת דרכם לדרך חדשה ומרעננת.
על משקל "להפוך לימון ללימונדה".

סדנת "על הבמה" נוגעת בכל האספקטים של אומנות העמידה מול קהל ובנויה מסדרת תרגילים וממשחקי תיאטרון מובנים וממוקדי מטרה בהם מתנסים המשתתפים, הן בחלוקה לקבוצות עבודה והן בעבודה פרטנית, ומספקת תובנות וידע המסייעים בהתמודדות עם עמידה מול קהל ובאמצעות כלים חווייתיים עוצמתיים. העקרונות הנלמדים במהלך הסדנה מבוססים הן על ידע אקדמי והן על ניסיונו העשיר של המנחה – שחקן ומגשר המתמחה בפיתוח מיומנויות עמידה מול קהל וסימולציות, והכל באווירה לימודית נינוחה ומקבלת.

מטרות הסדנה:

  • שחרור ממחסומים ומפחד קהל – ללמוד להתבטא באופן חפשי ומלא ביטחון
  • מודעות – לדעת להשתמש בשפת הגוף שלנו ובטון הדיבור כך שהמסר שלנו יועבר בצורה מעניינת
  • חיבור – ליצירתיות ולדמיון ולתת להם לשרת אותנו בתקשורת שלנו עם הקהל
  • אלתור – להתנהל בגמישות ולהתאים את עצמי בזמן אמת למצבים בלתי צפויים

מבנה הסדנה:

  1. חשיבות נושא ההרצאה בחיינו – תרגילים ממוקדים מפגישים את המשתתפים עם הקשיים השונים בעמידה מול קהל.
  2. יצירתיות כתוצאה של תכנון מוקדם? – המשתתפים מחולקים לקבוצות, מקבלים משימות ונדרשים למצוא להן פתרונות יצירתיים.
  3. פיתוח ושיפור יכולות האלתור – משחקי תיאטרון מרתקים, מאתגרים ומשעשעים מאלצים את המשתתפים לחפש ולמצוא את היכולת הטמונה בהם
  4. סימולציות – הרצאות קצרות של מתנדבים בנושא המעניין אותם
  5. נוכחות בימתית – כיצד מנחים שונים יתמודדו עם קהלים שונים?
  6. מהכלל אל הפרט – תרגום החומר הנלמד בסדנה לחיים הפרטיים ולסביבת העבודה של המשתתפי

אפשרויות סדנה

סדנת העשרה באורך 2-4 שעות

עד 25 משתתפים בקבוצה

סדנת עומק באורך 5-8 שעות

הכוללת עיבוד ושיקוף לסביבת העבודה - עד 25 משתתפים

סמינר

בואו להגביר את המודעות ודיוק ארגז הכלים שלכם כמי שעומדים בפני קהל.

הרצאה פעילה

ללא תרגול

קורס

קורס ב-6 מפגשים.

אודות המנחה

חנן רוזן

בוגר המגמה לאומנויות הבמה של סמינר הקיבוצים. שחקן תיאטרון פעיל מ-1994. משחק בהצגות למבוגרים ולנוער, תיאטרון אימפרוביזציה, סימולציות רפואיות, דיבובים לקולנוע וטלביזיה. בוגר קורס גישור ובעל תעודת מגשר. מנחה סדנאות גישור בשילוב תיאטרון. כותב הצגות, מערכונים ופרסומות לרדיו. חנן חובב מושבע של ספורט ומוסיקה, ומתיימר להיות אנציקלופדיה מהלכת לקולנוע.