"מכירות – המשחק האמיתי" – תכנית חווייתית לפיתוח והטמעת מיומנויות מכירה

יש שמאמינים שהיכולת למכור מוצר או שירות היא דבר מולד שלא ניתן ללמידה. בתכנית ההדרכה "מכירות – המשחק האמיתי" שמנו לעצמנו מטרה להפוך כל משתתף/ת בתכנית לאיש או אשת מכירות "מבטן ומלידה" – בגישה, בהבנה ובמיומנות. איך? באמצעות שילוב מושלם בתכנית בין נסיון של הדרכת מכירות ותירגול חווייתי אמיתי. הבעייתיות בתכניות הדרכה רבות היא בעומק ההשפעה שלהן על סביבת העבודה לאורך זמן – יישום החומר הנלמד בתכנית בעולמו של העובד עלול במקרים רבים להתמסמס, בעיקר בגלל שימוש בכלי הדרכה אנמיים וחוסר התאמה מספקת לעולם התכן של המשתתפים והאירגון או העסק.

על מנת שכל עובד ועובדת יוכלו ללטש את יכולות המכירה שלהם באופן עוצמתי, חווייתי ופרקטי, וכדי לייצר שינוי מהותי ומתמשך בסביבת העבודה בכל הנוגע למכירות, בנינו יחד עם מומחה לפיתוח מיומנויות מכירה ומורה בכיר לסימולציות המנוסה בהטמעת כלים פרקטיים באופן יעיל וחווייתי, תכנית הדרכה מקיפה ומעמיקה שתסייע באפיון תרבות המכירות הקיימת בארגון, בזיהוי נקודות החולשה ובחוזקות בתהליך המכירה והשירות, ותספק למשתתפים בה כלים מהותיים המבוססים על מודלים מעשיים במכירה שירותית.

מבנה תכנית ההכשרה:

  1. אבחון (אופציונאלי) – אפיון תרבות המכירות הקיימת בארגון באמצעות ראיונות ותצפיות
  2. סדנאות להטמעת מיומנויות – 6 מפגשים בני חצי יום עד יום שלם בהם יקחו המשתתפים חלק פעיל ויצקו תוכן רלוונטי מהעולם והמסגרת בה הם פועלים. המפגשים יועברו בצורה חווייתית ומקצועית המאפשרת למשתתפים ללמוד ולהטמיע ביעילות את החומר הנלמד.

    במהלך הסדנאות יושם דגש רב על: הקניית בטחון עצמי, תרגול אישי, הפריה הדדית, לימוד תוך כדי התנסות.

  3. מפגשי ליווי להטמעת התכנים (אופציונאלי) – הטמעת התכנים ויצירת גישה מכירתית ושפה שירותית אחידה בקרב כלל העובדים הינו תהליך מתמשך. ולכן, כאמצעי תמיכה נוסף תהליך ניתן להוסיף כחלק מהתכנית מפגשי ליווי מקצועי הכוללים: צפייה בשיחות מכירה, מתן משוב והמלצות לשיפור. ליווי מנהלי סניפים: יכלול מתן כלים ישימים לניהול השוטף כולל ניהול המכירות של האולם. הליווי כולל: ניהול ישיבות צוות, מתן משוב אפקטיבי, ניהול מכירות – יעדים, מעקב ובקרה, כלים להגברת מכירות ועוד.

תכנים בהם ניגע:

  • Be do have – מודל לאבחון תפישת העבודה העצמית של העובד, והעלאת הביטחון העצמי
  • הגדרת שרות איכותי
  • קבלת קהל
  • ביקור באולם – חוויית לקוח
  • תאום ציפיות ראשוני
  • הגדרת מכירות
  • תהליך מכירת מטבח
  • תקשורת בינאישית כולל שפת גוף וקודים בלבוש
  • יצירת כימיה ואמון עם לקוח
  • איתור צרכי הלקוח
  • הצגת המטבח בדרך של תועלות ללקוח
  • טכניקות לסגירת עסקה
  • טכניקות לטיפול בהתנגדויות
  • בניית מאגרי לקוחות – לידים

מעקב טלפוני אחרי לקוחות בפועל, ומתעניינים